dinsdag 4 december 2012

Dragelijk

We hebben samen lief en leed gedeeld.
Nooit blijf je stil op andermans smeekbede,
altijd fluit je naar mij
het deuntje waar ik zelf om heb gevraagd.

Soms fluister ik gedichten in je oor
en nooit ben je te beroerd
om ze ook weer terug te fluisteren.

Na al die jaren ken ik je nog steeds niet.
Achter je knoppen schuilen onbekende werelden.
Jij kent mij als mijn broekzak.

Ik laat je weleens vallen, maar altijd raap ik je uit de goot.
Je barsten getuigen van een doorleefde verhouding.

Ik houd je nog even,
in mijn hand zit geen gat
dat groot genoeg is om jou te laten verdwijnen.

En ach, je jongere, slankere concurrenten,
het zijn maar puberspeeltjes.



Opdracht Aldichteravond 25 november 2012:
- Beschrijf je telefoon als een sexy voorwerp OF
- Maak van je telefoon een seksobject
Dit is de verbeterde versie van het gedicht van die avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten