maandag 1 oktober 2012

Twitterrijm van juli, augustus (en een beetje september) 2012

ALCHEMIE
Een stukje erts in chloorzuur
verwarmen in een houtvuur
U denkt vast dat ik doordraaf
maar heus, ik had een goudstaaf
#hinkelrijm

Uit het eeuwenoude jachtslot
klonk een kreet en een geweerschot
Even flikkerde de nachtkaars
Dit was wraak voor iets oneerbaars
#hinkelrijm

Gisteren had ik een huilbui
door een vers geoogste bosui.
U zegt "slecht verborgen pruillip"?
Dat beoordeel ik als gossip!
#hinkelrijm

Loopt het leven in de soep
ga niet steunen en niet kreunen
Gun jezelf een nieuwe coupe
Lekker wassen, knippen, föhnen
#onoogrijm
http://www.hetvrijevers.nl/index.php/component/kunena/24-Kwatrijnen/6475-Onoogrijm?Itemid=0#6475

De majoor viel uit het wandrek
Spoedig stonden bij de rampplek
al zijn mannen, heel de landmacht
Dat getuigde wel van krampacht
#hinkelrijm

Op een eikenhouten standaard
daar bewaarde zij zijn kromzwaard
die zulk onheil bracht aan manlief
bij het openen van de bombrief
#hinkelrijm

In de morgen: prachtig strandweer
In de middag: nare rotsfeer
In het druilerige landschap
werd de badhanddoek een snotlap
#hinkelrijm

Demarreren in een Tourrit
en dan winnen: da's een tophit
Heb vertrouwen in je oerkracht
als je prooi bent in een klopjacht
#hinkelrijm

Als u bent besmet met miltvuur
neem dan pillen en een rustkuur
Wees nog trager dan een schildpad
in een aangename kuststad
#hinkelrijm

Zij ziet hoe hij met haar meelacht
in de maanbeschenen trouwnacht
ongekleed in zilver zeezand
lekker chatten via blauwtand
#hinkelrijm

De diva uit zijn draaiboek
stapte uit de draailift
Ze leek niet erg op Facebook
Dat kwam door haar facelift
#hinkelrijkrijm

Hier een rijmpje dat mij oplucht
een protest tegen de graaizucht
Bonussen verpatst aan topkoks
hoog verheven in de skybox
#hinkelrijm

De bezitter van het slachtvee
was een aanhanger van fairplay
Slechts de laatste in het vrachtschip
eindigde de reis als sparerib
#hinkelrijm

Wat verschrikkelijk voor Lance
koning van de Tour de France
Zijn supporters zijn in trance
Lance ontspringt toch niet de dance
#onoogrijm
http://www.nusport.nl/wielrennen/2892374/usada-ontneemt-armstrong-tourtitels.html
http://lancearmstrong.com/news-events/lance-armstrongs-statement-of-august-23-2012

Mijn partij onder een grafsteen
mijn carrière spoedt ook daarheen
dat gebeurt er als ik afga
(de gedachten van Van Haersma)
#hinkelrijm

Wat je doen moet met een broekrok:
vierendelen op het hakblok
overrijden met een tuktuk
wat er rest doet dienst als zakdoek
#hinkelrijm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten