dinsdag 27 november 2012

Twitterrijm van 27 november 2012

Door de kreupelheid van't rijpaard
en de goddelijke preitaart
bleef ik thuis en was gevrijwaard
van een kogelwond in #Zijtaart
#dubbelrijm

Het gevierde dorpshoofd
toverde de dorpszaal
om tot heuse balzaal
(Nu is hij het balhoofd)
#hinkelrijkrijm

Een filmheld heet ook wel een filmster,
maar een zeeheld heet geen zeester.
#hinkelrijkrijm

Hij gaf mij een handdruk
met een flinke nadruk
Daarna leek mijn handpalm
haast bewerkt door napalm
#hinkelrijkrijm

Ik zie best de noodzaak
van de Griekse noodsteun,
maar toch blijft de hoofdzaak
pooierbak met hoofdsteun
#hinkelrijkrijm

De bejaarde playboy
lag daar op zijn fatboy,
sexy als een pleerol:
kale kruin en vetrol
#hinkelrijkrijm

Als een echte feestneus
schreef hij menig feestdicht
maar pas bij een puntdicht
krulde licht zijn puntneus
#hinkelrijkrijm

Al bewonder je zijn tilkracht
op de drempel van de trouwnacht,
meer nog let je op de trilstand
van je GSM met blauwtand
#hinkelrijm

Wat is mis met onze korpsgeest
die Gij onverholen afweest?
Ik beschouw U als de dorpsgek,
erger nog, Gij zijt een lafbek!
#hinkelrijm

Hij bestrooit heur haar met bloesem
Zij schenkt warme melk met droesem
Slechts 1 zwaluw ziet nog hoe ze'm
teder toelaat tot haar boezem

je woning niet verkopen is een standpunt
je woning goed verkopen is een pandstunt
#ruilrijm (en niet zoals eerder gemeld #wisselrijm)

Vastgeketend door de leerplicht
leer ik hier bij karig lamplicht
ieder botje van de meerkoet
Wie bevrijdt mij van die rampspoed?
#hinkelrijm

Ruik ik hondenpoep of zweetlucht?
Nee het is een rijpe zuidvrucht
die als je hem stevig beetpakt
tot iets onbenoembaars uitzakt
#hinkelrijm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten