maandag 28 mei 2012

Vijver (villanelle)

Vandaag verpoos ik bij mijn eigen vijver.
Ik heb me voorgenomen niets te doen.
Ja, ik ontbeer echt elk gevoel van ijver.

De kikker bij het water is een blijver.
We soezen hier tezamen bij de noen.
Vandaag verpoos ik bij mij eigen vijver.

De bij is als vanouds bijzonder nijver.
De waterjuffer geeft hem van katoen,
maar ik ontbeer echt elk gevoel van ijver.

De waterlelie is een mooie drijver
met van die gele bloemen in het groen.
Vandaag verpoos ik bij mij eigen vijver.

Het wateroppervlak is voor de schrijver.
Die vindt het zo te zien het schrijfseizoen,
maar ik ontbeer echt elk gevoel van ijver.

Al worden dan mijn spieren ook wat stijver,
je krijgt me nog niet weg voor een miljoen.
Vandaag verpoos ik bij mij eigen vijver.
Nog steeds ontbeer ik elk gevoel van ijver.

28 mei 2012

1 opmerking:

  1. Thanks for another informative site. Where else could I get that type of information written in such an ideal way like this post.This post is really goregious.
    http://www.dinodierensuper.nl/vijverpompen.html

    BeantwoordenVerwijderen